כיצד מכינים ארוחת בוקר טבעונית?

ארוחת בוקר טבעונית

 

 

כיצד מכינים ארוחת בוקר טבעונית?

 

טבעונים רבים מכירים את התחושה שאתאר כאן- מגיעים לארוחת חג, או לשולחן ערוך במטעמים רבים וטובים, וכבר הסריקה הראשונית של השולחן מרמזת שמכיני הארוחה אינם הטיפוסים הטבעוניים, ולטבעוני המצוי נשאר לטבול לחם ולאכול תמר מתוק בסיום הארוחה.

כן, פעמים רבות הפינוקים המוגשים אינם מיועדים לטבעונים. זה קורה לנו בארוחות עם המשפחה, ארוחות מרובות משתתפים לא טבעוניים, אירועים אך יש מקום אחד שבו זה לא צריך לקרות לנו. הבית שלנו, המטבח שלנו.

אנשי העולם, אם ירצו בכך וגם אם לא, יעברו ברובם לתזונה טבעונית או לתזונה שמורכבת בעיקרה ממוצרים טבעוניים כי תהיה זו הדרך היחידה למנוע רעב עולמי. אך זהו תהליך הדרגתי שיכול לקחת עוד זמן רב - אלו שכבר שם יכולים לספק לעצמם את כל שלל מיני הארוחות השונות, המטעמים, המטבלים, המתוקים. רק צריך קצת חוש יצירתיות, שיש לכולנו, ואומץ להתנסויות במטבח. טבעונות אינה עונש - היא מתנה והזדמנות. מסעדות רבות ברחבי הארץ בחרו להכניס לתפריטם מנות טבעוניות, בינהן גם את ארוחת הבוקר הטבעונית.

 

* המטבח הירוק - האתר החדש *
מתכונים טבעוניים - אירועים טבעוניים - הבלוג הירוק *

 

http://green-kitchen.co.il

 

*

 

ארוחת בוקר טבעונית

ארוחת בוקר טבעונית היא עולם ומלואו. הקונספט המוכר - 2 ביצים, מבחר גבינות וסלטים יכול להתחלף בארוחה ססגונית למדי.

שייק פירות או שייק ירוק

ישנם בלנדרים מקצועיים אך אם אתם שייקריסטים מתחילים גם בלנדר פשוט יכול לספק אתכם. השילוב הבנאלי שלרוב אינו מאכזב או בננה ותמר. אנחנו מזמינים אתכם להתנסות בשייקים עם מגוון הפירות המצוי במקרר שלכם - אפרסק, תפוח, אגס, נקטרינה, שזיף. מנגו הוא תוספת נהדרת לשייק, גם dragon-fruit המוכר בישראל כקובו הוא פרי המחולל קסמים בשייק.

הוסיפו לשייק עלים ירוקים מכל הסוגים - פטרוזיליה, חסה, מנגולד (נפלא!), חובזה, ריג'לה (שני הצמחים האחרונים גדלים כמעט בכל ערוגה שחשופה לשמש ומים. חפשו אותם גם בגינתכם).

השייק מומלץ לשתיה על בטן ריקה ויכול לשמש כארוחת בוקר נפלאה שנותנת גם תמריץ אנרגטי מעולה. תחליף נפלא לקפה.

רעיון לשייק ירוק: קרח, מנגו, תפוח ועלים ירוקים. במידת הצורך הוסיפו גם תמר לחיזוק המתיקות

 

שייק ירוק

 

שקשוקת טופו
מחממים בצל ושום על שמן קוקוס במחבת, כאשר הבצל מתרכך ונהיה שקוף מוסיפים חבילת טופו מפוררת, מגורדת, או פשוט בחתיכות קטנות יחד עם מעט כורכום (הוסיפו תבלינים נוספים לפי הטעם), מטגנים מספר דקות. לאחר מכן מוסיפים עגבניות, פלפלים - כל מה שאוהבים בשקשוקה.
זהו מתכון פשוט ומהווה תחליף לשקשוקה. כאשר אתם קונים טופו דאגו לבחור שהטופו אינו מהונדס גנטית. השתדלו לבחור חברות אורגניות וטבעיות ולא חברות בת שנקנו על ידי חברות מובילות בתעשיית החלב.

 

נגיסי בטטה
נגיסי הבטטה חביבים עלי במיוחד. גם הם פשוטים מאד להכנה, וניתן לעשות אותם בסגנונות שונים. מגרדים מספר בטטות, אם יש מיקסר - קוצצים את הבטטות במיקסר, יחד עם שום, בצל, קצת בזיליקום, קצת פטרוזיליה, פטריות, מוסיפים מעט קמח כוסמין, טחינה וזרעי פשתן מושרים (השרו זרעי פשתן במעט מיים למשך כ-20 דקות). לאחר שמתקבל מרקם המתאים לקציצות הכניסו לתנור. מומלץ להגיש עם טחינה לימונית במיוחד, שמרי בירה מעל ועירית קצוצה.

 

נגיסי בטטה טבעוניים

 

 

מטבלים

הפינוק האמיתי של הארוחה. המטבלים הם עולם ומלואו ושדרוג למטבח הטבעוני. מרבית המטבלים העשויים מירקות שונים פשוטים להכנה בעזרת מיקסר, ומשדרגים כל ארוחה. ניתן להוסיף אותם כמין רוטב לנגיסי בטטה או קציצות כאלו ואחרות, ניתן למרוח אותם על לחם ועוד.
שום, מלח ופלפל שחור רלוונטים לכל המטבלים. ומכאן - אפשר כבר לגוון.

נסו זיתים שחורים עם מעט פקאנים השוברים את המרירות של הזיתים.

ממרח עגבניות חיות בתוספת קורנית לימונית.

הכניסו פלפלים לתנור, לכחצי שעה, לאחר חצי שעה הוציאו אותם להתקרר בטמפרטורת החדר. איך תדעו שהפלפלים מוכנים? ניתן להסיר את הקליפה בקלות. הסירו את הקליפה ותוכלו להכין ממרח פלפלים קלויים.

אגוזי מלך, שום, שמן זית, מלח ופלפל - הופכים בבלנדר למטבל אגוזים משגע.

 

ממרחים טבעוניים

 

סלט

ו... הנה, יש לנו ארוחת בוקר טבעונית.

 

אנחנו ממליצים על חומרים איכותיים ככל האפשר, אורגניים זה תמיד מבורך. הכירו את חומרי הגלם שאתם עובדים איתם היטב - קראו את המרכיבים של כל דבר שאתם קונים, כך תדעו מה אתם אוכלים, הימנעו מתוספות סוכר לא נחוצות במאכלים רבים, מחומרים משמרים, משפרי טעם ורעלים אחרים.

 

ניסוי וטעייה - במטבח תהיו כמו אמנים. הרשו לעצמכם ליצור.

 

*

רוצים להתפנק באמת? לכו על ארוחת בוקר טבעונית אך זיכרו לא להשתמש במוצרים שנוסו על בעלי חיים :)

 

 

סדנאות צום מיצים

 

(לחץ על הבאנר)