כיצד מכינים פנקייק (חביתיות) טבעוני ללא סוכר

פנקייק טבעוני ללא סוכר

 

פנקייק הוא ללא ספק אחד המאכלים הטעימים ביותר. בילדותי אכילת פנקייק היתה מנהג של שבת בבוקר. כמובן בצירוף שוקולד טיבעוני נוזל מעליו...

אימי היתה מכינה פנקייקים מתוקים מתוקים. יחד היינו עורכים שולחן ועליו מגוון ריבות, ממרחים (חמוצים ומתוקים). הפנקייקים היו מוגשים לשולחן ואנו היינו זוללים.

אתמול בערב, בעת שבחוץ התנהלה לה סערה גועשת ומשתוללת, התחשק לי פתאום לשוב ולאכול את פנקייק ילדותי. היה זה געגוע עז לטעם המתוק והמוכר של הבצק שכה אהבתי בצעירותי.

אתם לבטח יודעים, שאני נמנעת מסוכר, קמח לבן כבר מזמן יצא מהתפריט ומקמח מלא אני די סולדת.

לכן עמד בפניי אתגר לא פשוט.

כיצד מכינים פנקייקים שיהיו גם בריאים, גם טבעוניים (ללא ביצים וחלב), גם מתוקים (ללא סוכר) וגם טעימים.

 

לאחר מחקר קטן מצאתי את המתכון המושלם והרי הוא לפניכם:

 

מרכיבים:

¼ 1 כוס קמח כוסמין אורגני מלא

¾ כוס קמח שיבולת שועל אורגני

½ 1 כוס חלב אורז שקדים

מעט וניל

3 כפות מייפל

קורט מלח

3 כפות שמן קוקוס

מעט ג'ינג'ר טחון

מעט קינמון טחון

 

הכנה:

מכניסים את כל המרכיבים לתוך בלנדר לטחינה קצרה למשך כדקה (לא חובה לשים בבלנדר. ניתן לערבב היטב גם באופן ידני).
מחממים מחבת (באיכות טובה) עם שמן קוקוס (כדי שלא ידבקו).

יוצקים כמות מעטה מהבלילה לתוך המחבת. שימו לב – יש לשים כמות שאינה גדולה מדי בשביל לאפשר לפנקייק להתהפך בקלות.

מטגנים את הצד הראשון במשך כ -2 דקות.

הופכים ומטגנים את הצד השני עד להשחמה הרצויה.

מורידים מהאש ושמים על צלחת.

 

טיפים:

* הכמות שצויינה במתכון מספיקה לכ 8-10 פנקייקים בגודל בינוני.

* שימו לב – אם הפנקייקים אינם מתהפכים היטב, יתכן ששמתם יותר מדי מהבלילה או שהבלילה רטובה מדי.

* את הפנקייקים (חביתיות) הגשתי עם מייפל, סילאן, ריבת תאנים משובחת מואדי ינשוף וחמאת בוטנים אורגנית. כמובן שניתן להשתמש גם בסוגים של שוקולד טבעוני לציפוי או בכל רעיון או מתכון טבעוני שעולה על רוחכם ומתאים לפנקייק הטבעוני שלנו.

תוכלו להוסיף כמובן ככל העולה על רוחכם.

* ניתן להוסיף 2 כפיות אבקת אפייה אורגנית אל הבלילה, להניח לה למספר דקות ואז לטגן את הפנקייקים. בצורה כזאת הפנקייקים יוצאים טפוחים ונפוחים, ויש שיימצאו בכך הנאה. אך זכרו בבקשה שאבקת אפייה היא אינה מזון בריא, גם אם היא אורגנית, ומומלץ להימנע ממנה.

פנקייק טבעוני שכזה הינו ארוחת בוקר טבעונית מתוקה מושלמת ומשמחת לב בימים הקרים של החורף.

* מומלץ להגיש בתוספת פירות יבשים ואגוזים

עוד על קינוחים טבעוניים, ארוחות בוקר טבעוניות וטיפים בריאותיים - במטבח הירוק